måndag 16 april 2018

Investerat i Sushirullen


Idag investerade jag 3000 kr i restaurangkedjan Sushirullen som just nu har en nyemission ute hos crowfunding sidan Fundedbyme. Jag har många gånger kollat upp Fundedbyme men inte hittat några intressanta investeringsmöjligheter men tyckte att denna såg intressant ut. Sushirullen är ett företag som jag har märkt växt väldigt snabbt i Stockholm men jag ser dock denna investering som väldigt riskfylld. Potentialen är dock stor om de skulle lyckas med sin snabba expansion.

Sushirullen kommer att vara ett onoterat företag som räknar med att kunna visa upp vinst och ge utdelningar med start 2019. De siktar även på en börsnotering under 2021-2022 men som alltid med crowdfunding företag bör man ta detta med en nypa salt.

Pre-money värderingen ligger på 60 miljoner vilket jag egentligen tycker är en bit för högt men det verkar som att teamet bakom företaget vet vad de gör och de har hittills haft en riktigt bra tillväxt. Jag tar därmed en chansning med denna investering och de närmaste åren kommer att visa om det blev en lyckad investering eller inte.

Då det är ett onoterat företag kommer denna investering att vara långsiktig och det ska bli roligt att se hur expansionen går och om det kan bli några fina utdelningar i framtiden.

Frågan är om det går att tjäna pengar på Sushirullar?

Mer information om Sushirullen hittar du hos:


Är det någon mer än mig som har investerat i Sushirullen?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. Jag har när detta skrevs investerat 3000 kr i Sushirullen.

Bild från Sushirullen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar