fredag 28 juli 2017

Veckorapport V.30

Efter förra veckans katastrof resultat valde jag att ta det extra försiktigt och totalt blev det endast 3st trades denna vecka. 2st med vinst och 1 med en mindre förlust vilket totalt gav en vinst på 1107 kr. Detta är en klar förbättring mot förra veckans katastrof resultat och min förhoppning är att jag tar det lite lugnt och lär mig mer ju mer jag tradar.

Trades

Bull Olja X15 Köpt och Sålt 27/7 Vinst 840 kr
Mini L Securitas Köpt och Sålt 28/7 Vinst 453 kr
Bull OMXS30 X15 Köpt och Sålt 28/7 Förlust -186 kr
Totalt 1107 kr

Under veckan köpte jag även swing trading poster i JLT Mobile och Nobina som jag tänker mig kommer att ta längre tid innan en exit. Troligen tar det några veckor eller några månader innan de når mina mål.

Nu är det endast en börsdag kvar innan Juli månad är avklarad och jag kan redan nu säga att månadsrapporten kommer att se väldigt dålig ut. Jag får ta Juli månad som en hård läxa och försöka lära mig av dessa dyrbara misstag. Min förhoppning är att Augusti ska bli klart bättre och minst gå på plus igen. Under tiden kommer jag att lära mig mer och mer ju mer jag tradar och försöker hitta nya sätt att handla mer säkert. Nästa månad kommer jag dock att koncentrera mig på att hålla mina förluster så små som möjligt och självklart göra klart fler vinst trades än förlust trades.

Jag hoppas ni har haft en bra vecka och att helgen blir riktit skön!

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. 

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar