lördag 17 juni 2017

Veckorapport V. 24

Denna vecka började bra men i torsdags blev det lite av Trump frossa igen och de flesta aktierna gick ner på torsdagen. Det verkar som att Trump har makten att ställa till det rejält för aktiemarknaden eller att få den att rusa så kanske kan det vara en idé att hålla koll på hans Twitter inlägg.

Under veckan försökte jag mig på lite snabba daytrading affärer med mini futures i bla Getinge och Hexagon som gav små men ändå fina vinster.

Hexagon gick upp väldigt mycket på torsdagen pga budrykten och jag tyckte det var alldeles för mycket så jag köpte bear certifikat och fick en snabb vinst på 538 kr. Jag försökte i fredags hitta samma läge igen men kursen gick åt fel håll och jag valde att sälja fort med en liten förlust.

Trades

Gränges Köpt 8/5 Sålt 15/6 Förlust -782 kr
BEAR HEXAB X3 NORDNET Köpt & Sålt 14/6 Vinst 538 kr
MINI L GETINGE NORDNET 03 Köpt & Sålt 14/6 Vinst 230 kr
Boliden Köpt 9/5 Sålt 15/6 Förlust -963 kr
MINI L HEXAGON NORDNET 03 Köpt & Sålt 15/6 Vinst 127 kr
Nordax Köpt 2/5 Sålt 16/6 Vinst 210 kr
Hexpol Köpt 3/5 Sålt 16/6 Vinst 459 kr
MINI S HEXAGON NORDNET 02  Köpt & Sålt 16/6 Förlust -240 kr
Totalt Förlust -421 kr

Totalt sett blev det en förlust då två av mina större trades i Gränges och Boliden nådde stop-loss och såldes automatiskt. Det känns såklart lite tråkigt speciellt när förra veckan gick så bra men man får ju inte ge upp utan fortsätta söka efter nya trades.

Nästa vecka är Midsommarveckan och vi kommer att förlora en handelsdag på fredagen men min förhoppning är självklart att ett antal trades ska nå sin mål och ge ett fint plusresultat. Vi får se hur det går.

Hur gick er vecka?

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering. När detta skrivs äger jag äger aktier i Nordax.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar