lördag 27 maj 2017

Veckorapport Vecka 21

Jag sitter och njuter av den sköna Stockholms solen och snart är det dags att starta grillen men innan dess tänkte jag hinna veckorapporten.

Denna vecka blev kortare än normalt och började riktigt bra men slutade tyvärr negativt. Totalt sett blev det dock en ganska händelselös vecka där endast en trade slutfördes och de trades som ligger kvar har pendlat mellan plus och minus utan att nå respektive stop-loss eller målkurs. Jag hoppas på att det blir några avslut under nästa vecka.

Jag har under året pendlat mycket mellan olika strategier för mitt sparande och det känns helt fel att hela tiden ändra på planerna. Sparande borde vara långsiktigt och konsekvent för att ge bästa resultat och därför håller jag nu på att finslipa min strategi som förhoppningsvis ska gälla under lång tid framöver. Mer om strategin kommer under nästa inlägg men redan nu kan jag avslöja att den kommer att innehålla två huvudportföljer där den ena är långsiktig och den andra är med kortsiktig med s.k. Swingtrading.

Veckan som gick gav ingen utdelning och som sagt endast en trade enligt nedan.

Svedbergs Köpt 8/5 och Sålt 23/5 Vinst 190 kr

Min förhoppning är som sagt att nästa vecka blir positivare med en eller flera avslutade trades men nu får det vara nog med skrivandet så att vi alla kan gå ut och njuta av den varma och sköna solen!

Ha en riktigt skön och solig helg!

Skål på er!

Friskrivning: Mina inlägg ska aldrig ses som rekommendationer och jag skriver endast det som jag tänker på och mina privata aktieaffärer. Väljer du att följa mina exempel gör du detta helt på din egen risk vilket kan medföra att du kan förlora delar eller hela din investering.

Bild från Pixabay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar